Klub Sympatyków Rudy Pabianickiej

.

rudzka czytelnia

Ruda Pabianicka - Historia komunikacji w latach 1901 - 1996

(część 7)

Opracowanie: Wojciech Dębski Łódzkie tramwaje i autobusy

W dniu 24 lipca 1996 r. zlikwidowano komunikację tramwajową na ul. Rudzkiej.

23 lipca 1996 r. o godz. 23:15 ostatnia "osiemnastka" wyjechała z ul. Rudzkiej w kierunku centrum. Ostatni tramwaj z ul. Rudzkiej wyjechał o godz. 23:34. Był to skład na linii 27, który udał się do zajezdni Chocianowice. Dzień później miejsce tramwajów zajęły autobusy linii 50. Linię tramwajową 18 skrócono do ronda Lotników Lwowskich, a 27 ponownie skierowano do Chocianowic.

W dniach 2 - 3 sierpnia kolejny raz zawieszono ruch tramwajów na ul. Pabianickiej (od ronda Lotników Lwowskich do Chocianowic). Powodem było podłączanie toru objazdowego, umożliwiającego budowę przejścia podziemnego przy skrzyżowaniu z ul. Rudzką. Od 4 sierpnia przystąpiono do prac nad przejściem podziemnym oraz całkowitą przebudową skrzyżowania i węzła torowego. Do końca 1996 r., z uwagi na prace w tym rejonie, ruch zawieszano jeszcze dwukrotnie: 11 - 12 listopada oraz 22 grudnia.

Zdjęcia z ostatnich lat funkcjonowania komunikacji tramwajowej na ul. Rudzkiej można obejrzeć TUTAJ

Zobacz też: krańcówka Chocianowice, krańcówka Kolej Obwodowa, krańcówka Popioły

Miesiąc po likwidacji tramwajów torowisko (za wyjątkiem iglic w rozjazdach) oraz sieć trakcyjna były kompletne.

Mercedes O405N w obsłudze linii 50 na wysokości nieczynnej pętli Skrajna.

U dołu fragment toru, którym jeszcze w pierwszej połowie 1993 r. jeździły tramwaje do Rzgowa

Foto: Wojciech Dębski; 26.08.1996 r.

Schemat z układem tras linii tramwajowych i autobusowych. Stan na koniec 1996 r.

Krzyżak torowy na rozjeździe umożliwiającym skręt z ul. Rudzkiej w pętlę Popioły.

Foto: Wojciech Dębski; 14.07.1996 r.

.