(część 7)
Opracowanie: Wojciech Dębski Łódzkie tramwaje i autobusy
W dniu 24 lipca 1996 r. zlikwidowano komunikację tramwajową na ul. Rudzkiej.
23 lipca 1996 r. o godz. 23:15 ostatnia "osiemnastka" wyjechała z ul. Rudzkiej w kierunku centrum. Ostatni tramwaj z ul. Rudzkiej wyjechał o godz. 23:34. Był to skład na linii 27, który udał się do zajezdni Chocianowice. Dzień później miejsce tramwajów zajęły autobusy linii 50. Linię tramwajową 18 skrócono do ronda Lotników Lwowskich, a 27 ponownie skierowano do Chocianowic.
W dniach 2 - 3 sierpnia kolejny raz zawieszono ruch tramwajów na ul. Pabianickiej (od ronda Lotników Lwowskich do Chocianowic). Powodem było podłączanie toru objazdowego, umożliwiającego budowę przejścia podziemnego przy skrzyżowaniu z ul. Rudzką. Od 4 sierpnia przystąpiono do prac nad przejściem podziemnym oraz całkowitą przebudową skrzyżowania i węzła torowego. Do końca 1996 r., z uwagi na prace w tym rejonie, ruch zawieszano jeszcze dwukrotnie: 11 - 12 listopada oraz 22 grudnia.
Zdjęcia z ostatnich lat funkcjonowania komunikacji tramwajowej na ul. Rudzkiej można obejrzeć TUTAJ
Zobacz też: krańcówka Chocianowice, krańcówka Kolej Obwodowa, krańcówka Popioły
Miesiąc po likwidacji tramwajów torowisko (za wyjątkiem iglic w rozjazdach) oraz sieć trakcyjna były kompletne.
Mercedes O405N w obsłudze linii 50 na wysokości nieczynnej pętli Skrajna.
U dołu fragment toru, którym jeszcze w pierwszej połowie 1993 r. jeździły tramwaje do Rzgowa
Foto: Wojciech Dębski; 26.08.1996 r.
Schemat z układem tras linii tramwajowych i autobusowych. Stan na koniec 1996 r.
Krzyżak torowy na rozjeździe umożliwiającym skręt z ul. Rudzkiej w pętlę Popioły.
Foto: Wojciech Dębski; 14.07.1996 r.
.